★This Is My Life★

Alla inlägg den 22 december 2008

Av Ingela - 22 december 2008 15:06

Finns de ingen medkänsla alls???

Vart faan e sverige på väg egentligen???

Ska inte sjuka få vara sjuka längre!!!??


Blir såå jävla förbannad, de kan för fan inte sitta nån jävla läkare o säga att den e sjuk o den e frisk osv osv...

Dom kan för i helvete ta reda på fakta först!!!!




http://www.aftonbladet.se/nyheter/nyatuffasverige/
Av Ingela - 22 december 2008 14:58

Vi har köpt nåra julklappar, de flesta är faktiskt redan klara, piiiuhhhhhh, skönt ju.

Ätit skinka o annan god julmat oxå =)

Synd bara att julen ska vara så stressig, sånt tycker ja inte om..

Ska tvätta idag o städa imorrn så vi har fint sen.. =)


Av Ingela - 22 december 2008 13:24

1. Dina växter  hemma håller sig vid liv, och ingen av dem går att  röka.  

 

2. Att ha sex  i en 80-säng är helt uteslutet.  

 

3. Du har mer  mat än öl i kylen.  

 

4. Klockan  6:00 är det dags gå upp. Förr var det dags att lägga sig vid samma  tidpunkt.  

 

5. Du hör din  favoritsång i hissen.  

 

6. Du tittar  på vädret på TV.  

 

7. Dina vänner  gifter och skiljer sig, istället för 'gängar' och  'dumpar'.  

 

8. Du går från  tre månader ledigt om året till fem veckor.  

 

9. Jeans och  t-shirt är inte längre att 'klä sig fint'.  

 

10. Det är DU  som ringer polisen, när de där &%@# grannungarna inte sänker volymen  på stereon.  

 

11. Äldre  familjemedlemmar drar sig inte längre för att dra snuskiga skämt i din  närhet.  

 

12. Du vet  precis när ICA stänger, men inte McDonalds.  

 

13. Din  bilförsäkring blir billigare, men amorteringen blir  högre.  

 

14. Du matar  hunden med av experter rekommenderad föda, istället för gårdagens  pizzarester.  

 

15. Du får ont  i ryggen av att sova på soffan.  

 

16. Du tar  tupplurar på dagen.  

 

17. Middag och  bio är hela dejten, istället för bara början på en.  

 

18. En  150-grammare med pommes klockan 3 på morgonen vänder uppochner på din  mage, istället för att lugna den.  

 

19. Du går  till apoteket för att köpa Ibuprofen och magsyredämpande, istället för  kondomer och graviditetstest.  

 

20. En  40-kronorsflaska med vin är inte längre 'grymt bra'.  

 

21. Du äter  riktig frukost vid frukostdags.  

 

22. 'Fan, jag  kan inte dricka på samma sätt som jag gjorde förr...' ersätts av 'Jag  kommer aldrig mer dricka så mycket!'  

 

23. 90 % av  tiden du spenderar framför datorn är faktiskt  arbetsrelaterat.  

 

24. Du dricker  ett par öl innan du går till baren, för att spara  pengar.  

 

25. Du  gratulerar dina vänner när du får höra att de väntar barn, istället för  att utbrista 'Åfan! Vad har du nu gjort?!?'  

 

Av Ingela - 22 december 2008 10:46

  • Hej!
  • Jag heter Fibromyalgi och är en Osynlig Kronisk sjukdom.
  • Jag är nu din följeslagare för resten av livet.
  • Andra runt omkring dig kan inte se eller hota mig,
  • men DIN kropp kan känna mig.
  • Jag kan attackera dig var, när och hur jag vill.
  • Jag kan orsaka dig våldsam smärta eller, om jag är på bra humör,
  • orsaka dig värk överallt.
  • Jag minns när du och Energi sprang omkring tillsammans och hade kul!
  • Jag tog Energin från dig och gav dig Utmattning istället.
  • Försök att ha kul nu!
  • Jag tog även God Sömn från dig och gav dig Fibro-Dimma i utbyte.
  • Jag kan få dig att darra inombords, eller få dig att frysa eller svettas
  • medan alla andra känner behag.
  • Javisst ja, jag kan få dig att känna ångest eller depression också.
  • Om du har planerat något eller ser fram emot en spännande dag,
  • så kan jag ta det ifrån dig med.
  • Du bad inte om mig, jag valde dig av olika anledningar, t ex det
  • där viruset du aldrig blev fri från, eller den där bilolyckan eller
  • kanske var det de där åren av överkrav och trauman?
  • Hur som helst, jag är här för att stanna.
  • Jag hör att du tänker gå till en läkare som kan göra dig av med mig.
  • Jag skrattar så jag kiknar. Försök du bara!
  • Du kommer att vara tvungen att gå till många, många läkare innan
  • du hittar någon som kan hjälpa dig på ett effektivt sätt.
  • Du kommer att bli ordinerad värktabletter, sömntabletter,
  • energipiller, tillsagd att du lider av ångest eller depression,
  • rekommenderad att prova TNS, bli masserad, tillsagd att om du sover
  • och motionerar regelbundet kommer jag att försvinna, tillsagd att tänka positivt,
  • förnedrad, uppmanad att rycka upp dig, och MEST AV ALLT,
  • aldrig bli tagen på allvar med hur du känner dig, när du klagar till
  • läkaren om hur utmattandet livet är varje dag.
  • Din familj, dina vänner och dina arbetskamrater kommer alla att lyssna
  • till dig ända tills de tröttnar på att höra om hur jag får dig att må och
  • om vilken utmattande sjukdom jag är. En del av dom kommer att säga
  • saker som "Äh, du har bara en dålig dag!" eller Ja ja, kom ihåg att du
  • inte kan göra saker du kunde för 20 ÅR sedan." utan att höra att du
  • faktiskt sa 20 DAGAR sedan. En del kommer att börja prata bakom din
  • rygg, medan du sakta känner att du håller på att tappa din värdighet
  • i dina försök att få dem att förstå.
  • Speciellt när du är mitt inne i en diskussion med en "normal" människa
  • och har glömt vad det var du skulle säga härnäst..
  • Avslutningsvis, (jag hoppades kunna hålla denna del hemlig, men jag
  • antar att du redan listat ut det). De enda du kan få något stöd eller
  • någon förståelse från, angående mig,
  • är ANDRA MÄNNISKOR MED FIBROMYALGI.
  • Högaktningsfullt
  • Din Osynliga Kroniska Sjukdom
  • (Skriven av Terri Been, Colorado 1996)

Av Ingela - 22 december 2008 10:39

[  ] man har börjat använda  plastskyddet i mikron 
[  ] man diskuterar att priset på maten i butik har gått upp
[  ] man har förstått värdet i att diska efter varje gång
[  ] man har plötsligt börjat älska kakor och annat gott  till kaffet
[  ] man har börjat titta på dukar och ljus när man shoppar
[  ] man uppskattar lugnet på julafton - inte presenterna..
[  ] man undrar vad pooke:a på facebook egentlligen är
[  ] man har börjat tycka att string är obekvämt
[  ] och vart man hittar strumpbyxor som håller in..
[  ]  man börjar klaga på att folk ringer sent..

✩Presentation✩


Missoktober´s - Tankar Om Livet o Allt Därtill...^^

✩Omröstning✩

Vilken typ av husdjur har du?
 Hund
 Katt
 Kanin
 Marsvin
 Annat Djur
 Inget

Fråga mig

0 besvarade frågor

✩Kalender✩

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

★Tidigare år★

★Sök i bloggen★

★Senaste inläggen★

❀Kategorier❀

❀Arkiv❀

❀Länkar❀

✿RSS✿

✿Besöksstatistik✿

✿Gästbok✿


Ovido - Quiz & Flashcards