★This Is My Life★

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

Tänk Vilket Helvete Många Barn Har de.. =(

Av Ingela - 27 augusti 2009 20:19

Malin Wollin tycker till i styvföräldradebatten

Om mina föräldrar hade separerat hade jag ställt till med ett helvete.

Ni får ursäkta att jag skriver helvete, men ett helvete hade det blivit. Kalla kriget skulle råda.

Om mamma så började dejta självaste tomtefar så skulle jag inte lyfta ett finger för att underlätta, jag skulle icke anstränga mig för att göra situationen mysig på bonusvis.



Folk skiljer sig och träffar nya hela tiden, det är ju så härligt att bli av med dövikt (som man har valt att skaffa barn med), det är så härligt att bli kär.

Det är så skönt att komma ur en dålig relation, det är så underbart att bli förälskad och kasta sig in i en ny.

Och vem är det som ska foga sig?

Barnen.

Alltid barnen.

De har inte bett om att mamma och pappa ska skiljas och hitta nya kärlekskamrater.

Om ett barn inte gillar den nya partnern. Tough luck.



Att välja att bilda familj, att sätta barn till världen är ett åtagande. Barnet som föds och växer upp med två föräldrar vill att det ska vara så. Barn till föräldrar som skiljer sig får ärr i hjärtat, det spelar alls ingen roll om separationen var det bästa för alla och föräldrarna inte kunde leva tillsammans, det lämnar spår i själen.

Att sedan förvänta sig att barn med öppna armar ska ta emot nya kärleksmän och kärlekskvinnor är inte så lite fräckt.

För det första hastar folk.

Sluta med det.

För det andra tar folk för givet att det måste gå.

Det måste det inte alls.



För något år sedan ringde en mamma till ett telefonväkteri i fyrans morgonsoffa. Hennes dotter vägrade acceptera mammas nya kille.

Barnpsykologen i soffan hade ett kristallklart svar till mamman.

Detta var inte acceptabelt.

Dottern var tvungen att skärpa till sig, mamman var lycklig med den här mannen och då måste dottern ställa upp på detta.



Skitsnack.

Barn måste så mycket. Det är så mycket prövningar de ska klara av.

Att stå ut med mammas och pappas nya är inte en av dem.

Malin Wollin              















 Tycker detta är väldigt bra skrivet o man får sej även en tankeställare.. iaf får då jag de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 19 maj 2011 17:15

Jag vet att ja rent ut sagt för tillfället är urkass på att blogga... Men vad gör väl det? Hänt lite saker...mammas lilla pojke blivit kastrerad o hd röntgad...det visade sig att har D höfter, o det innebär DÅLIGA höfter..hoppas på operation fram...

Av Ingela - 23 april 2011 09:34

Jag vet, väldigt längesen jag bloggade nu... Ej haft ork, lust eller så...   Våren är nu här med sommarvärme, ME LIKE!!!! =)   Hade igår grillpremiär-ljuvligt!=) Satt ute i solen hela dagen =)   Massa tussilago, vitsippor, blåsippor mm ...

Av Ingela - 4 mars 2011 05:23

Återigen besök hos tandläkaren igår....suck..orkar snart inge mer,,ja har mer ont när jag kommer därifrån än innan..har knappt sovit inatt o har nu jätteont =( så j-a jobbigt!!   Vårväder har vi haft några dagar nu...härligt!   Synd bara att ...

Av Ingela - 28 februari 2011 19:03


  Min nyaste ;) Sååå nöjd!!!!   Snart 5 månader som rökfri, såå duktig jag!!!!!=)   Känner att jag kanske börjar bli mitt gamla jag igen..vilket betyder att jag känner att jag snart börjar orka med mig själv igen....inte lätt..gått igenom my...

Av Ingela - 25 februari 2011 06:35

Fredag igen =) Har hänt lite denna vecka.. både jag o dottern har haft magsjuka: s, nu ligger jag i mensvärk.. Big Brother började i söndags..gillart tedan ;) Vill börja känna mig som människa igen..hoppas på att snart få göra det..känns nu at...

✩Presentation✩


Missoktober´s - Tankar Om Livet o Allt Därtill...^^

✩Omröstning✩

Vilken typ av husdjur har du?
 Hund
 Katt
 Kanin
 Marsvin
 Annat Djur
 Inget

Fråga mig

0 besvarade frågor

✩Kalender✩

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

★Tidigare år★

★Sök i bloggen★

★Senaste inläggen★

❀Kategorier❀

❀Arkiv❀

❀Länkar❀

✿RSS✿

✿Besöksstatistik✿

✿Gästbok✿


Ovido - Quiz & Flashcards