★This Is My Life★

Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Ingela - 14 januari 2009 20:09

Jag vill såå gärna resa till Thailand o Afrika..mina drömresor..

Hoppas vi får råd med de framöver =)


Tänk va underbart, värmen, bad, goda paraplydrinkar =) o bara sola o bada o njuta..


slippa all stress som är o bara vara..åhh så underbart det skulle vara.


Var till Cypern 95, de va oxå underbart kan jag säga..=)

Bodde i Protaras (Fig Tree Bay)..Invånarna var helt underbart snälla..

Man hörde sysorna på kvällen.. ödlorna var på husväggarna (på utsidan).. Man kände lugnet =)


Var då även på kryssning till Israel o Egypten.. ojoj nu när man tänker efter så otroligt intressant de var.

Vi var bl. a i Betlehem, direkt när vi kommit av bussen o ska gå Golgata fram så ser vi en man som är spetälsk..glömmer ALDRIG den bilden..=(

Vi gick i samlad trupp, hade koll på varandra..

Vi var oxå in i Jesus Födelsekyrka..

Varken män eller kvinnor fick då visa axlar eller knän..

Kommer tydligt ihåg en kille som var me på bussen o undrade hur han skulle göra..

slutade me att han fick låna ett par extra shorts =)

Hahaha såna minnen man kommer ihåg då :P


Var även till klagomuren, kvinnorna hade en egen sida o männen sin sida då förstås. Låg lappar i alla tänkbara hål i denna mur..


Efter Israel åkte vi vidare till Egypten..

Faschinerande säger jag bara..Var till pyramiderna oj, enormt stora o mäktiga kan ja säga, en sån sten var lika hög som jag..ja man kände sig ganska liten när man stod där kan jag säga..

Fick även gå in i stora pyramiden, dock kolsvart sa dom, o en trappa som man gick i ner o sen upp..jag gjorde de inte :P

Åkte i konvoj med 17 bussar med polis o militär fram o bak..de var väldigt intressant men osäkert redan då..

 I Kairo var vi in på Egyptiska museet oxå..han sa guiden att man åtminstone skulle ha 2 dagar  på sig att gå igenom o hinna se allt, o vi hade 1 eller 2 timmar :P så ni kan tänka er hur mycke vi hann :P eller inte :P

Var oxå in i papyrusfabrik, riktigt intressant..

Tips, gör en sån resa!!! =)


De va att göra en lång resa kort =)




Sätter in 2 kort från Thailand o Afrika :P man kan ju alltid drömma sig bort =)




Av Ingela - 14 januari 2009 16:43

Nu äntligen har ja fått min medicin..som ja varit utan sen före jul..

Jaja bättre sent än aldrig..


Tänk va falska vissa människor är..


Mina vänner e mina vänner, men man kan se andra hur falska dom e..



Av Ingela - 14 januari 2009 13:13

Åh vilket härligt o underbart väder vi har idag..

Riktigt vårväder..inte januari väder precis :P

Man får passa på att njuta när man kan :D


Kram

Av Ingela - 14 januari 2009 08:22

Tänk att de finns ett ord för de.. ett finare ord för magsjuka, VinterKräkSjukan.. (VKS)

Kunde ja inte tro för nåra år sen..

Jga har den diagnosen, gått i KBT (Kognitiv Beteende Terapi) pga de, faktum e att de hjälper lite grann..jag fick sluta pga att min psykolog hittade på massa saker om mig (ja vet, sjukt men sant, tro d eller ej. Jag vet vad jag pratar om)


När jag hör att nån har de, spelar ingen roll vem, så måste ja fråga hur dom andra runtomkring mår, hur många ggr den drabbade har kräkts, funderar på om ja umgåtts med den/dom..

Sanerar hela lägenheten, spritar händerna så fort ja tagit i nåt..alla tanakr sätter igång då..


Tänker på vart ja sätter händerna när ja e ute bland folk.. sjukt ju, men e LIVRÄDD  för att åka på de.. Verkligen nära döden upplevelse..för mig iaf..


Men har sett att man inte e ensam iaf..skönt de på sätt o vis..

Kan man prata me andra om sin otäcka/obehagliga fobi..



www.emetofobi.se/?page=emetofobi2

Tack för mig..


Längtar till våren nu..


Vi e inte ensamma..


Kram!

✩Presentation✩


Missoktober´s - Tankar Om Livet o Allt Därtill...^^

✩Omröstning✩

Vilken typ av husdjur har du?
 Hund
 Katt
 Kanin
 Marsvin
 Annat Djur
 Inget

Fråga mig

0 besvarade frågor

✩Kalender✩

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

★Tidigare år★

★Sök i bloggen★

★Senaste inläggen★

❀Kategorier❀

❀Arkiv❀

❀Länkar❀

✿RSS✿

✿Besöksstatistik✿

✿Gästbok✿


Ovido - Quiz & Flashcards