★This Is My Life★

Alla inlägg under januari 2009

Av Ingela - 23 januari 2009 20:11

Jag har ett hem under täcket som ingen har ryckt, jag har det varmt och tryggt
Jag har en lampa vid sängen
Där har du varit på flykt från den svåra terrängen
Det skulle aldrig ha gått, när vi stått
på så olika ställen i livet, men tiden gav oss lite grann ändå
Vi kallar oss vänner, det är svårt att vara när man längtar och känner
som vilka vänner som helst, vilka mänskor som helst
ungefär, du kan säga kär
Jag har ett hem bort i skogen, snårigt och svart, där har du aldrig vart
Där faller löven om våren
Där har jag gjort mig en kvart, i dom djupaste snåren
Vi skulle aldrig ha mötts, när vi fötts
på så olika delar av världen, men en fjäril flyger mellan oss ibland
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst
Men ändå, vi ses igen vi två

Så kan vi sjunga untilsammans om en längtan som aldrig blir suntil
för alla oss som aldrig vet vad vi vill
Det finns en sång och en dröm
om en lycka så öm
för oss som alltid ska until
att fånga en fjäril

Det finns en skugga bland träden, där vi kan ses, där kan det tas och ges
Där har vi nånting untilsammans
Där är skogen rätt gles, där finns ljus lite varstans
Det är en underlig plats, där vi satts
på så olika prov med varandra, två världar ska krocka varje gång vi ses
Vi kan kalla oss kära, det är svårt att säga, men vi vill vara nära
som vilka kära som helst, vilka världar som helst
Eller hur, det måste va nåt strul
Det går en vind genom skogen, nånting hörs därifrån, det blåser until över ån
Nånting fladdrar i vinden
Ingen väldig cyklon, men det biter i kinden
Det skulle aldrig ha blåst, om vi låst
om vi stängt om våra olika världar, en fjäril längtar alltid ut igen
Små lätta vingar, som jag lätt skjuter undan, som jag lätt förringar
som vilka vingar som helst, vilka känslor som helst
Rationell, vi kanske ses ikväll

Så kan vi sjunga untilsammans om en längtan som aldrig blir suntil
för alla oss som aldrig vet vad vi vill
Det finns en sång och en dröm
om en lycka så öm
för oss som alltid ska until
att fånga en fjäril

att fånga en fjäril, som vill
fälla vingarna ut över världen, en fjäril som flyger mellan oss ibland
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst
vilken kärlek som helst, hur som helst

Så kan vi sjunga untilsammans om en längtan som aldrig blir suntil
för alla oss som aldrig vet vad vi vill
Det finns en sång och en dröm
om en lycka så öm
för oss som alltid ska until
att fånga en fjäril



"Lars Winnerbäck"

Av Ingela - 23 januari 2009 08:08

Åhh va ja längtar fram till vår o sommar, älskar dom årstiderna..

Man kan sola o bada, inte massa krångel me kläder..

Sommar e den bästa årstiden!!!


LÄNGTAR!!!!

Av Ingela - 22 januari 2009 20:57

För övrigt mår ja faktiskt ganska bra nu.. förutom att ja har världens mensvärk för tillfället..

 men annars flyter de på =)

Hade väldiga problem me dottern innan, hon krånglade varje morgon, så hon kom försent till skolan.. de va pinsamt tyckte hon så nu är de inga problem på morgonen längre.. såå skönt =)


Längtar till midsommar då vi ska gifta oss =) har börjat kolla klänning o ring..=) underbart!!!!

Av Ingela - 22 januari 2009 20:50

Äntligen har vi fått kallelse till rättegång..

De handlar om bedrägeri, en fd kompis har snattat pengar av en vän, hon har gjort de förr o kommer garanterat att göra de igen, detta hände lagom till påsk 2008.

Min vän som blev av me pengar har 6 barn o skulle fira påsk tillsammans me dom, men hade inga pengar..

vi alla var misstänkta, självklart, vi var ju där samma dag som hennes kort försvann..

Sen senare mot sommaren blev vi kallade till förhör till polisen o fick titta på övervakningsbilder från den natten..haha ingen tvekan att de va Hon.. hallå hela stan vet vem hon e, va tror hon egentligen..???

Tror hon att hon ska få gå fri hur länge som helst eller..??

Nu e ja ju lte nervös förstås för ja vet va hon har för umgängeskrets..pundare, bandidos mm mm..

Men va har ja att vara rädd för egentligen?? ska ju bara vittna om att ja e oskyldig..


de blir skönt när de e över, som tur e ja så har ja min underbara älskling att stötta mig mot, de betyder mycke i detta läget..

Av Ingela - 20 januari 2009 20:31

Åhh nu e min underbara älskling hemma igen!!

Jag är såå lycklig..

Pratat mer om bröllopet nu..Längtar så..

Ska bli underbart att bli fru till honom =)=)

Har varit gift innan med dotterns pappa, dock inte så lyckat..


Men nu gifter ja mej en gång till o sen ALDRIG mer, fär vi ska leva tillsammans för alltid..


Har aldrig känt liknande innan, de här kan man verkligen kalla kärlek!!!

Av Ingela - 19 januari 2009 18:54

Alltid såå skönt att lägga sig när de är nybäddat i sängen =)

Man sover som skönast då, iaf jag =)


Har inte hört nåt om dottern får börja på minicircus ännu..men ja hoppas, de skulle hon verkligen gilla =)


Usch va de är tomt utan älsklingen =(

Jobbigast när man ska sova..då kommer tankar, sen vill man ju hålla om honom ju.. hmm får ta tecket, men inte samma sak ju :P


Har städat hela lägenheten idag oxå, bacill o bakteriefritt :D


Teve ikväll oxå..Prison Break =)

Spännande nu.. men får se va de går ut på, var lite konstigt slut i måndags..så ska bli spännande ikväll =)


Nej nu ska ja göra ett sista ryck innan ja verkligen bara ska ta de lugnt ..Bara slappa..


Kram på er

Av Ingela - 19 januari 2009 11:43

Jaha nu har älsklingn åkt igen:(, men kommer imorrn igen =)

Snöar massa nu..men inte så kallt ute iaf =)

Sån dag idag de blir städning, tvättning o massa sånt :P

Får se om dottern får börja på minicircus =)

De skulle hon tycka va jätteroligt, gå ner i splitt o spagat, o allt som har me circus att göra :D


Kram så länge

Av Ingela - 19 januari 2009 09:56

Tycker om denna text =)



Rötterna blir starka när det blåser
luften blir friskare när åskan går
det blåser på Gennesarets Sjö
och likaså på Galleri Bleue

Dina kyssar smakar smultron och mjölk
drömmen ska brinna om ett annat liv
låt ditt hjärta slå ett extra slag
låt oss hoppas att det snart blir dag

Mina minnen är som körsbär i punsch
och det brinner som en flod i min inre värld
låt mig gråta, låt mig vara i fred
och bränna mina böcker som ved

Jag ser framåt, jag ser uppåt, jag är varm
det förflutna tornar upp som en ouvertyr
våra liv blir till sist i harmoni
med den värld vi har ett leva i

Får jag se, låt mig känna, kan jag tro
har jag mod att försvinna i en tyst minut
jag ser fyrar blinka här från min balkong
tänk på mig nån enstaka gång

Vi är många som är här på vernissage
och vi dricker lite portvin och tuggar kex
det blåser på Gennesarets Sjö
och likaså på Galleri Bleue

Det är roligt att så många ville komma
drömmen ska brinna om ett annat liv
vi visar några målningar i blått
men konstnären har visst redan gått

Mitt yttre är en vitmenad grav
i mitt inre är det fullt med de dödas ben
det blåser på Gennesarets Sjö
och likaså på Galleri Bleue

Kan du minnas vår sommar i Palalda
hur vi målade i olja och skrattade så gott
jag kan höra åskan mullra i det blå
och det blåser så jag knappast kan stå

Jag ska göra några sista kalkyler
och studera förloppet i ett experiment
om förändringarna stöder teorin
så kan vatten förvandlas till vin

Jag har funnit några papper i en grav
det är bortglömda rester från en svunnen kultur
jag vill tyda dessa gamla fragment
som om ingenting väsentligt har hänt

Säg, hur många sekunder har jag på mig
innan dimman förhindrar mig att komma iväg
kan det möjligen förhålla sig så
att det redan är för sent att gå

Jag har packat personliga artiklar
jag har skrivit ett brev till den det vederbör
jag ska göra vad jag kan och lite till
och sedan får det bli som det vill

Jag går ner mellan sfinxens båda framben
för att möta det öde som är skräddarsytt
Egyptens drottning väntar i sin loge
och hon fingrar på en silverbrosch

Jag ska stilla alla stormar i min själ
bara dyningar ska gunga i godan ro
i mitt sinne ska orkanerna dö
vackert väder på Gennesarets Sjö


"Kjell Höglund"

✩Presentation✩


Missoktober´s - Tankar Om Livet o Allt Därtill...^^

✩Omröstning✩

Vilken typ av husdjur har du?
 Hund
 Katt
 Kanin
 Marsvin
 Annat Djur
 Inget

Fråga mig

0 besvarade frågor

✩Kalender✩

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

★Tidigare år★

★Sök i bloggen★

★Senaste inläggen★

❀Kategorier❀

❀Arkiv❀

❀Länkar❀

✿RSS✿

✿Besöksstatistik✿

✿Gästbok✿


Ovido - Quiz & Flashcards